Full-Service of Basic-Service

Een fiets kopen is niet moeilijk en fietsen verkopen is al lang niet meer voorbehouden             
aan de vakhandel. 
Maar een voorwaarde voor jarenlang veilig en met plezier fietsen is
regelmatig onderhoud, bij voorkeur met 'liefde voor de fiets'.

Vandaar dat wij adviseren de fiets regelmatig door ons te laten controleren en onderhouden.

Sinds 1 januari 2017 geven wij bij veel nieuwe fietsen gratis een Full-Service-pakket*
met drie servicebeurten (te verdelen over maximaal twee jaar).
Inbegrepen bij de verkoopprijs zijn bij Full-Service:
  • nulbeurt,
  • eerste controlebeurt,
  • tweede controlebeurt (binnen het eerste jaar)
  • derde controlebeurt (binnen de eerste twee jaar na aanschaf). 
 

Gedurende de garantieperiode lossen wij eventuele klachten voor u op en bij defecten regelen wij de garantieafhandeling met de fabrikant (fabrikant vergoedt in de meeste
gevallen het onderdeel, wij nemen het arbeidsloon voor onze rekening).
Ook hieruit blijkt: Wij maken het verschil!

Wat houdt zo'n servicepakket precies in? Niet iedereen is zich ervan bewust welke werkzaamheden die wij bij Dijkhuis Tweewielers uitvoeren om de nieuwe fietsen rijklaar te maken en in goede conditie houden. Regelmatig krijgen wij hier dan ook vragen over (“Wat doen jullie bij een servicebeurt?”). Daarom hier een opsomming: Specificatie controle-/servicebeurten.

Basic Service Op gebruikte én laag geprijsde nieuwe fietsen (fietsen < € 500,= en e-bikes < € 1500.= ) gelden afwijkende regels. Bij deze fietsen is ten eerste geen inruil mogelijk. Bij fietsen met Basic Service vallen minder onderdelen onder de garantie-bepalingen. Denk hierbij aan slijtage-onderdelen als banden, kabels, ketting, pedalen, verlichting en zadel. U kunt immers niet dezelfde kwaliteit en levensduur verwachten van extra laag geprijsde producten. Er zijn geen gratis controlebeurten van toepassing. Wel worden ook deze fietsen zorgvuldig door ons rijklaar gemaakt en er is in overleg een full-service-pakket bij te kopen voor de helft van de waarde (van € 150.= voor € 75.=). En ook voor voordelige fietsen is, net als bij Full-Service fietsen, in de werkplaats gedurende de gehele levensduur van de fiets ons lagere "Loyalty-uurtarief" van toepassing. Dat voordeel kan lekker oplopen. 

* Sinds 1 januari 2017 staat de Belastingdienst het toe om service, die tot dan toe onzichtbaar in de verkoopprijs was opgenomen, apart op de factuur te vermelden. We hebben berekend dat de geleverde service een gemiddelde waarde vertegenwoordigd van minimaal 150 euro. Mede doordat het BTW-tarief op arbeidsloon lager is dan dat op de fiets zelf kunnen wij vanaf 2017 bij veel nieuwe fietsen naast de nulbeurt 3 'gratis' servicebeurten aanbieden. Ondanks deze extra servicebeurten blijft het te betalen bedrag voor u gelijk!